Baner graficzny w kolorach niebieskich

RonimNews

Najświeższe informacje ze świata

DLSS 4 – rewolucja w upscalingu czy tylko ewolucja?

DLSS 4 – rewolucja w upscalingu czy tylko ewolucja?

NVIDIA DLSS, czyli Deep Learning Super Sampling, to technologia, która od kilku lat rewolucjonizuje świat gier komputerowych. Dzięki niej możemy cieszyć się wyższą rozdzielczością i płynnością rozgrywki bez konieczności inwestowania w najmocniejsze karty graficzne. Każda kolejna generacja DLSS przynosiła znaczące usprawnienia, a teraz na horyzoncie pojawia się DLSS 4, obiecująca jeszcze większy skok jakościowy. Czy faktycznie mamy do czynienia z rewolucją, czy może tylko ewolucją? Przyjrzyjmy się bliżej temu, co oferuje najnowsza odsłona technologii od NVIDII.

DLSS 4 bazuje na architekturze Ada Lovelace, wprowadzając innowacyjne rozwiązania, takie jak Multi Frame Generation. Technologia ta generuje dodatkowe klatki obrazu, analizując sekwencję klatek i wykorzystując algorytmy sztucznej inteligencji. Dzięki temu możliwe jest osiągnięcie nawet ośmiokrotnie wyższej wydajności w porównaniu do renderowania natywnego. Oznacza to, że gracze będą mogli cieszyć się jeszcze płynniejszą rozgrywką w wyższych rozdzielczościach, nawet na mniej wydajnych kartach graficznych.

Kolejną nowością jest Frame Wrap, technika, która aktualizuje wyrenderowaną klatkę na podstawie najnowszych danych o ruchach myszy tuż przed wysłaniem jej do wyświetlacza. To rozwiązanie ma znacząco zredukować opóźnienia, nawet o 75%, co przełoży się na bardziej responsywną rozgrywkę, szczególnie w dynamicznych grach akcji.

NVIDIA deklaruje również znaczną poprawę jakości obrazu dzięki zastosowaniu transformatorów AI. DLSS 4 ma oferować lepszą stabilność czasową, mniej efektów „ghostingu” oraz większą szczegółowość w ruchu. Oznacza to, że obraz generowany przez najnowszy DLSS będzie jeszcze bardziej realistyczny i immersyjny.

Warto jednak pamiętać, że DLSS 4 jest ekskluzywne dla kart graficznych z serii GeForce RTX 5000. Wynika to z konieczności wykorzystania „ulepszonych zdolności pomiaru przełączania”, które zapewniają płynne doświadczenie.

Porównanie technologii DLSS

Czy DLSS 4 to rewolucja?

Wprowadzenie Multi Frame Generation i Frame Wrap to bez wątpienia znaczące innowacje, które mogą zrewolucjonizować sposób, w jaki gramy w gry komputerowe. Poprawa jakości obrazu i redukcja opóźnień to korzyści, które docenią zarówno casualowi gracze, jak i zapaleni e-sportowcy.

Należy jednak pamiętać, że DLSS 4 to wciąż młoda technologia, która wymaga dalszego rozwoju. Wsparcie dla DLSS 4 musi zostać zaimplementowane przez twórców gier, a to może zająć trochę czasu.

Mimo wszystko, najnowszy DLSS zapowiada się niezwykle obiecująco i ma potencjał, aby stać się nowym standardem w upscalingu obrazu. Czas pokaże, czy NVIDIA spełni swoje obietnice i faktycznie zrewolucjonizuje rynek gier komputerowych.

Jedna odpowiedź do „DLSS 4 – rewolucja w upscalingu czy tylko ewolucja?”

  1. Awatar Marek Patariewicz
    Marek Patariewicz

    wsm spoko ale mnie nie stac wiec lipa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zapisz się na newsletter aby nic cię nie ominęło.

RonimNews

RonimNews to platforma internetowa oferująca najnowsze informacje ze świata technologii, programowania i gier. Strona prezentuje aktualne wiadomości, ciekawostki oraz poradniki, pomagając użytkownikom być na bieżąco z dynamicznie zmieniającym się światem IT i gamedevu.

Zaobserwuj nas:

Kategorie: